Osobní prodej

Titulním hrdinou jednoho z nejhodnotnějších filmů české kinematografie je obchodní cestující, jenž díky svému šarmu a obchodnickému duchu pozvedne odbyt společnosti na nevídanou úroveň. Je pravdou, že pojem „obchodní cestující“ zní poněkud archaicky – to ovšem neznamená, že je tento institut překonán! Bezprostřednost jednání s konkrétním člověkem je pro mnohé skupiny zákazníků mnohem přijatelnější než například nakupovaní v internetovém obchodu.

Naše doporučení:
Osobní prodej je osobní forma komunikace se zákazníky, jež si klade za cíl realizovat prodej produktu. Specifikem je bezprostřední komunikace dvou a více osob, takzvaně tváří v tvář. Skýtá mnoho výhod – prodávající může přesvědčit zákazníka o vhodnosti produktu, podat mu přesné informace a odpovědi na otázky, předvést produkt a názorně vysvětlit, jak s ním nakládat apod. Pokud nejde Mohamed k hoře, musí přijít hora k Mohamedovi!