Copywriting?

Proč se copywritingu říká copywriting a ne hezky česky psaní textů? Ano, anglický pojem lépe vypadá, ale tak prozaické to přece jenom není. Copywriteři bývají totiž označování jako „prodavači za klávesnicí“. Psaní textů pro webové uživatele má totiž svá specifika a potřeba je zohlednit také optimalizaci textů pro vyhledávače. Dobrý text prodává, pokud přináší svému čtenáři informační hodnotu a je napsán motivujícím způsobem.

Obvykle nebývá problém zaplatit kvalitního grafika a programátora. Když však přijde řeč na copywritera, nastává problém. Vždyť „texty si přece můžeme napsat sami, hodíme tam nějaké reklamní materiály a ten text o firmě, co máme v letáku“. Výsledkem jsou pak efektní, dobře naprogramované weby bez obsahu. A řekněte sami – když si budete vybírat mezi dvěma srovnatelnými e-shopy, z nichž jeden vám o sobě a nabízeném sortimentu neřekne téměř nic a druhý se vám zábavnou formou představí a o zboží se dozvíte první poslední – v jakém nakoupíte?